ruppina's faith (translation),..





Aman Fathur

hee, ktk tanyak kamek?
(hee, awak tanya saye?)
mestila lagu ruppina, hee,..






aoqla.. (ye la,..)
haha..
pa maksud lagu ya bah?
(ape maksud lagu tu yea?)
Translation: Faith
(retrieved from JPop Asia)


I won't give up on our distant love, 
I won't let it end as a dream, 

The wind gently caresses my cheeks, 
Clouds drift in the blue sky, 
On days like this I remember, 
The days we spent laughing together, 

Even if we're far apart, 
I want you to remember, 
On tearful days you have a friend here, 
To share your pain with, 

The future will begin to change color, 
With strong faith, 
No matter how many detours you take, 
I know someday you'll get there, 

We talked til dawn on the phone, 
Forgetting the passage of time, 
You always gave me courage, 
With your casual words, 

So we don't regret the present, which will never come again, 
Let's not look back at the hurt in our past... 

I won't give up our distant love, 
I won't let it end as a dream,
The eternal light everyone searches for,
Is surely in your hands,..


Siger: Ruppina
Song: Faith

(pictures taken from http://verycd.seesaa.net)


Aman Fathur
(January 30, 2011)

blood donation,..


amidst the hustle and bustle of the innovation competition during the UMT research day, i managed to go for a blood donation at UMT hostel's cafe,.. since it was lunch time, waiting time for the donation procedure was not as long as normal blood donation roadshow at the campus,.. we all know, right? when blood donation roadshow was done in any university campus, there will be long queue due to the awareness of new generations about their responsibility in medical contribution,..

(campaign banner in front Sheikh Abdul Malik Hostel, UMT)

it has been 4 months since my last blood donation and finally it's time for another,.. normally, three months are the minimum resting period you required before another donation,.. you need to think about the wellness of your bone marrow also, right? so, you will not overuse it,.. there are many advantages of blood donations,.. according to World Health Organization, some of them are:

  • hepatitis B surface antigen test
  • antibody to hepatitis C
  • antibody to HIV (subtypes 1 and subtypes 2)
  • serologic test for syphilis
a relatively large needle, with the size of ball pen ink cartridge will be used to take out blood,.. however, you will not feel any pain,.. not any pain at all, i swear!! so, if you have an opportunity for blood donation, just go for it,.. blood donation will stimulate your bone marrow, renewing your blood stock and rejuvenating your focus and response,..

(it was really a funny statement, "yang telah bermurah hati mendermakan darahnya sebanyak...")


Aman Fathur
(January 26, 2011)

ketam cina dan ketam melayu,..


(Tuan Haji Sahlan Saruddin from his profile page at Facebook.com)

seorang nelayan menjual hasil tangkapannya di pasar basah,.. di hadapannya ada dua bakul berisi ketam, satu tanpa penutup dan satu lagi ditutup ketat,.. seorang pembeli pun kehairanan lalu bertanya,..

pembeli: "pakcik, ape dalam bakul yang tertutup ni?"
penjual: "ketam juga macam dalam bakul sebelah yang terbuka tu,.."
pembeli: "kenapa bakul ketam ni tak berpenutup satu lagi berpenutup?"
penjual: "owh, ketam dalam bakul yang berpenutup ni ketam cina,.. ketam yang dalam bakul yang terbuka tu ketam melayu,.."

"ketam cina kalau terlepas seekor, dia akan tolong ketam-ketam lain,.. ketam-ketam yang lain pun akan ikut keluar,.. sebab tu kena tutup,.."

"ketam melayu tak apa, sebab kalau seekor panjat nak keluar,.. ketam-ketam lain akan tarik dia jatuh semula ke dalam bakul,.. tak tutup pun tak apa,.."

begitulah stigma dalam masyarakat kita yang saling dengki-mendengki, iri hati, cemburu dengan kejayaan orang lain walaupun sebangsa,.. untuk mengubah mentaliti yang sudah berakar-umbi ini, kesedaran harus bermula dari dalam diri sendiri,..


Tuan Haji Sahlan Saruddin
Program Konsolidasi Patriotisme Ekonomi Bumiputera
(January 22, 2011)

current scenario of malay entrepreneurship,..


Program Konsolidasi Patriotisme Ekonomi Bumiputera at Dewan Sultan Mizan,
Universiti Malaysia Terengganu

four days before, i went for 'Program Konsolidasi Patriotisme Ekonomi Bumiputera' organized by 'Gagasan Badan Ekonomi Melayu (GABEM)' at Dewan Sultan Mizan, UMT,.. the programme was attended by Tan Sri Rahim Tamby Chik (Chairman of GABEM), Dato' Ramlan Othman (Executive Director of GABEM), Dato' Mohd. Shukor Omar (Chairman, KMB Educational Services Sdn. Bhd.), Tuan Haji Sahlan Saruddin (Board of Director, GABEM), Mr. Kamarul Ariffin Ujang (Director, Economic Planning Unit),..

opening ceremony was performed by the Chairman of GABEM

the half-day-event was divided into two sessions which are speech by Dato' Ramlan Othman and Tan Sri Rahim Tamby Chik whereas the other session after the morning break was paperwork presentations and dialog session with the audience regarding current economic scenario of bumiputera,.. the program was very inspiring and act as a wake-up call for the educated younger generation of bumis to participate in the economic playground,..

Program Konsolidasi Patriotisme Ekonomi Bumiputera's booklet

below are several excepts from speech by keynote speaker, Tan Sri Rahim Tamby Chik,..

"sekiranya kita gagal dalam perjuangan ekonomi bangsa melayu, maka tumpaslah ketahanan bangsa kita,.."

"tidak mungkin empayar besar Melaka dapat wujud tanpa adanya pengurus-pengurus hebat dalam menjana kekuatan ekonomi yang kukuh"

the chairman of GABEM stated that 67% of the population consist of bumis, but they only hold 18% of the economic dominance as compared to our brother race, chinese which are 28% of the population but hold 47% of the economic power,..

the programme was arranged by Gagasan Badan Ekonomi Melayu (GABEM)

"kita bukannya menghalang rakan-rakan kita dari kaum cina dan india daripada mengawal ekonomi, tapi kita harus berusaha jadi sehebat mereka,.. sekurang-kurangnya kita duduk sama rendah dan berdiri sama tinggi dengan mereka,.."

Tan Sri Rahim said that there are numerous incentive and facilities for emerging bumis entrepreneur however it was like "pi mai, pi mai, tang tu jugak,..", added him,..

Tan Sri Rahim Tamby Chik

"macam pam basikal, pam-pam tapi tayar basikal tak jugak keras-keras,.. sebab ada lubang, bocor,.."

"kita masih lagi lalai, masih tak ada ciri yang diperlukan untuk membentuk seorang usahawan yang berjaya,.. seorang yang berdisiplin, yang amanah, yang sistematik, kita masih lagi tak ada semua ciri-ciri itu,.."

"seorang usahawan yang berjaya mesti menghormati masa, tepati janji, pandai mengambil hati, pandai menyusun produk dan strategi pemasaran, membuat keputusan yang bijak dengan cepat dan yang paling penting mempunyai pengetahuan yang pelbagai dan mendalam,.."

"adalah menjadi cabaran kepada anda, golongan generasi baru untuk menebus kembali pegangan ekonomi untuk bangsa kita,.."

bumis especially malay are very weak and not competitive,.. the chairman of GABEM believed this maybe due to the inherited upbringings and teachings of soft-spoken, 'it's okay' or 'tak ape,..' mentality, lack of arguing and questioning attitudes, vengefulness, jealousy, laziness and inconsistency in effort,.. these characteristics had already become deeply-rooted in the society and it is very hard to change,..

"bangsa kita seperti robot yang dikawal dengan remote control, di sana sini kita menunjuk perasaan, di sana sini kita berdemonstrasi tapi dari segi ekonomi bangsa kita amat lemah,.."

we need to be willing to change our internal negative attitudes to succeed in every field especially in the aspect of economic dominance,.. "satu transformasi dan evolusi diperlukan,.."

"sikap mudah mengalah dan tidak tahan cabaran menyumbang kepada kadar kegagalan tinggi dalam usahawan bumiputera,.."

"telah tiba masanya untuk graduan memberi sepenuh perhatian terhadap ekonomi, pendekatan yang berintegrasi, sistematik dan padu adalah kunci kepada kejayaan kepada kita untuk mencapai pegangan ekonomi pada tahap 30% menjelang tahun 2020,.. tanpa perubahan sikap menjadikan seseorang usahawan itu memiliki ciri-ciri dalaman yang kukuh, viable dan versatile, kita umpama membuang garam ke dalam laut,.."

"graduan-graduan sekarang memiliki pengetahuan dan kepakaran yang amat tinggi sebagai contoh dalam civil engineering, chemical engineering, mechanical engineering, aerospace, tapi habis belajar semua akan berpusu-pusu nak jadi cikgu,.. pastu cikgu sukan pulak,.. ajar senaman: 'atas, bawah, atas, bawah,..' kerana mereka tiada penghayatan dalam bidang yang mereka ceburi dan kurangnya sikap patriotisme dalam diri,.."

"saiz Singapura hanya sebesar Melaka, tapi memiliki kekuatan ekonomi sekuat Malaysia,.. Singapura memiliki kekuatan tentera udara yang terkuat di Asia Tenggara,.."

"jangan berjuang secara individu, tapi berjuanglah dalam satu pasukan,.. barulah orang melayu boleh naik,.. kita tak boleh bergerak secara sendiri-sendirian sahaja,.."

"orang melayu kita ada banyak masalah seperti perebutan, sikap berpuak-puak dan perasaan saling dengki-mendengki,.. cuma ingin menegak agenda peribadi masing-masing sahaja,.. dan yang terkorban adalah perjuangan ekonomi bangsa,.."

"kita patut anggap diri kita perosak atas keadaan ekonomi melayu yang stagnant dan stationary ini,.."

"orang-orang dahulu mula bertindak kerana melihat orang melayu lemah kerana asyik nak menuntut hak, mewujudkan ketagangan sosial sana-sini, tak mahu berubah dan akhirnya meruntuhkan perjuangan ekonomi negara,.. oleh itu, golongan minority mula mengambil peluang menangguk di air keruh atas kelemahan orang melayu dengan cara mewujudkan isu-isu yang mengelirukan, menyebabkan pengorbanan darah dan tiada penghargaan terhadap sejarah di mana pelbagai perkara diperkotak-katikkan,.."

"sesungguhnya Allah tidak akan mengubah untung nasib sesuatu kaum, melainkan usaha kaum tersebut untuk mengubah nasib mereka sendiri,.."

"pilihanraya 2008 wujud ketegangan perkauman yang sangat ketara, menjadikan setiap orang resah gelisah siapa yang akan memimpin negara,.. pemimpin sering bergaduh di antara mereka, setiap seorang mempunyai ideologi yang bertentangan,.."

"rakyat tidak lagi boleh menjadikan pemimpin sebagai contoh, kesedaran harus timbul dari dalam diri bangsa itu sendiri,.. ia akan lebih kekal kerana datang dati jiwa dan kalbu,.."

"kejayaan-kejayaan kita pada masa dahulu adalah kerana perkhidmatan awam mengikut dan menurut segala arahan pemimpin-pemimpin yang telah diamanahkan,.. dengan itu, mudah untuk merealisasikan matlamat dan objektif rancangan yang ingin dilaksanakan,.. sekarang, KPI (Key Performance Index) diperkenalkan untuk memantau output setiap kakitangan perkhidmatan awam, peranan GABEM adalah di akar umbi di bawah naungan pemimpin-pemimpin negara,.."

"pemimpin-pemimpin gembira sahaja apabila peruntukan yang diberikan telah habis dibelanjakan tapi rakyat masih lagi lintang-pukang,.. oleh itu, KPI adalah penting untuk menjamin keberkesanan pelaksanaan sesuatu pelan,.."

"Program Transformasi Ekonomi perlu dilaksanakan supaya kita tidak lagi khayal dengan kuota 30% pegangan bumiputera yang telah banyak membawa kecelakaan ekonomi kepada kita,.. sebagai contoh, dalam bidang ekuiti saham, procurement (penyampaian bahan-bahan projek), kita tidak dapat syarikat-syarikat melayu yang berkualiti kerana tiada pengurus-pengurus ekonomi melayu yang berpengetahuan,.. oleh itu, kuota 30% telah ditukar kepada pendekatan yang lebih sistematik dengan penubuhan 'Ekuiti Nasional (EKUINAS)' yang akan membeli share dari syarikat-syarikat bumiputera yang berwibawa dan boleh ditadbir supaya dapat memberi galakan dan kerjasama kepada syarikat-syarikat bumiputera baru yang masih membangun dengan cara memantau, melihat, menilai agenda yang boleh menyumbang kepada kepentingan bersama,.."

"Majlis Tertinggi Agenda Bumiputera yang ditubuhkan berperanan untuk menyelaras dan mengelak penduaan dalam peranan setiap bidang jabatan serta kementerian untuk mengelakkan pembaziran sumber,.."

"unsur pemansuhan pembangunan ekonomi seperti kebanjiran pekerja asing menyebabkan kebocoran ekonomi yang menyebabkan pelabur asing kurang kepercayaan terhadap kemantapan ekonomi negara,.. oleh itu, kadar gaji minima untuk pekerja kurang mahir, separuh mahir dan mahir harus diperkemaskan untuk menggalakkan pengambilan buruh tempatan,.."

"sasaran kita adalah pencapaian ekonomi melayu yang sustainable, self-propelled sehingga mencapai pegangan 30% menjelang tahun 2020 dan tidak lagi menjunam selepas itu,.."

"bukan salah ibu mengandung, tapi salah sendiri yang tidak mahu berubah sikap,.."

"golongan baru harus mencari perangsang dan rejuvenasi semangat untuk menebus ekonomi dan menyelamatkan bangsa,.."

(Tan Sri Rahim Tamby Chik)


Aman Fathur
(January 26, 2011)

ruppina's faith,..


(picture taken from http://4.bp.blogspot.com)




yuzurenai bokura no, haruka na omoi~
yume de~ owarase wa shinai,..


hoho wo sotto, naderu kaze to~
aoi sora wo, nagareru kumo~
konna ni wa, omoidasu yo~
waraigoe, tomo ni sugita hibi,..


tooku, hanarete, shimattemo~
wasurenaide, ite hoshii yo~
namida no hi ni wa, itami wo wakachiaeru
hito ga koko ni iru koto~


tsuyoku shinjiru koto, soko kara asu ga~
kitto, irodorihajimeru,..
donna ni mawarimichi, shitemo kanarazu~
itsuka tadoritsukeru kara~


toki ga, sugiru, no mo wasurete~
asa ga, kuru made nagadenwa~
itsumo yuuki, tsukerarete iru~
nanigenai kotoba ni,..


nido to nai ima wo, kuyamanai you ni,..
kizutsuita kako wa, furimukazu yukou~


yuzurenai bokura no, haruka na omoi~
yume de, owarase, wa shinai,..
daremo ga sagashiteru, towa no kagayaki~
kitto, sono te ni, idaite~




Singer : Ruppina
Song: Faith



since this post falls under the labels of dedikasi untukmu, i would like to dedicate this song to my facebook friend that i haven't met, Kmk Syg Ktk,.. hee, may our friendship lasts forever!!

"Behind every great man, is a great women,.." 
(Origin: Uncertain, cited before 1945)

i have told my roomate, kero,.. "kalau saye ada Ruppina, saye boleh buat apa saja,.. termasuk nak dapatkan status Professor sebelum usia 28 tahun!!" for your information, the world youngest professor was achieved by someone at the age of 28 years old,..


Aman Fathur
(January 23, 2011)

watch was set 20 minutes faster, with date one day earlier,..


woke up early, planning and arranging to-do tasks, wipe mists on car using wet towel,.. in my mind, today will be the day for me to present my innovative product : FLE-PBR at Dewan Sultan Mizan,.. wore formal attire with black leather shoes, i decided that i will take my algae culture from the Plankton Lab, AKUATROP then my prototype from BK, BS,.. i went to the campus with mr. anip, one person that is always be by my side during this prototype construction and modification,.. i called my supervisor asking whether i should take the prepared scientific poster from RMIC or the centre will take it to DSM, and he told that he will confirm it to me later,..

intriguing clue and hints:

1. housemate (jebon)
jebon: "eh aman, bukan esok ke?"
aman: "tak, hari ni exhibition, esok baru presentation,.."
jebon: "aie~ saye ingatkan esok~"

2. science officer at LFC Unit (encik azmie)
encik azmie: "aman, bukan esok ke hari penyelidikan tu?"
aman: "tak encik azmie, hari ni pameran saja,.. esok saya akan present,.."
encik azmie: "aku ingatkan esok,.."

3. coursemate (abdullahi dauda kida)
aman: "i need to take this prototype to DSM for the research day"
abdullah: "ai~ isn't the event tomorrow, aman?"
aman: "no, today is the exhibition,.. tomorrow i will do the presentation,.."
abdullah: "why doesn't anybody invite us, i didn't see any information about that,.."
aman: "okay, don't forget to come and see me at DSM today and tomorrow okay? it that an invitation?"
abdullah: "heh, that statement is an invitation,.."

and, then mr. anip and i went to DSM, UMT with algae culture and the prototype,.. the hall seems empty, nobody at the entrance except the respected cleaning crew,.. 

i said to mr. anip, "eh, nape takde orang ni? jom kita tengok banner hari penyelidikan kat jalan masuk dulu,.."
"la, rupa-rupanya 24 dan 25 januari, nape kita datang awal sehari ni? ni bukan kes menepati masa dah ni, dah masuk kes mungkir janji dah~"


mr. anip said, "aduh~ ape la aman nie~"

what to do~ it's my luck already, i sent sms to my supervisor and abdullah correcting the missing information,.. that's what i went through this morning,.. mr. anip is currently getting ready for his class asas keusahawanan on 11am,..

aman: "kat mane kelas, mat anip??"
mr. anip: "tak tahu lagi,.. saye tak sempat dah nak pegi kelas,.. aduh, salah aman la ni~"


Aman Fathur
(January 23, 2011) - 10.52am

creative arts at Mydin Mall, KT,..


actually, you don't need to find suitable place to unleash your creativity in creating arts,.. few days ago, i went for window shopping with my roomate, kero and suddenly we found this,.. can you see the 'creative' aspect of this photo??

(picture taken on January 19, 2011 at Mydin Mall, KT)


Aman Fathur
(January 22, 2011)

ruppina,..


semalam, aku ke bilik pascasiswazah MSc. Akuakultur AKUATROP, juga dikenali secara ringkas sebagai BK,.. aku dah berjanji kepada rakanku, Abdullah, pelajar antarabangsa dari Nigeria, untuk membantunya mengulangkaji serba-sedikit subjek 'Aquaculture System and Technology' memandangkan ada ujian pada petang tadi,..

(picture taken from http://verycd.seesaa.net)

"saya suka sangat lagu-lagu Ruppina!!!"
salah satu lagu beliau adalah lagu yang anda sedang dengar sekarang,..

aku datang awal sedikit ke BK kerana ingin menyiapkan prototaip untuk pertandingan inovasi semasa Hari Penyelidikan UMT yang akan berlangsung pada 24 dan 25 Januari 2011 nanti,.. setibanya di BK, dua orang rakanku, Eciro dan A'an sedang sibuk mengulangkaji dan membuat persiapan untuk ujian,.. sebenarnya aku suka menyakat rakan-rakanku, hanya dengan niat bergurau,.. jadi aku pun berbual-bual sedikit sambil bertanya mengenai Aina,..

bak kata Ecah pada malam semalam, "banyak betul perempuan dalam hidup Aman,.."

1. Aina (UMT - tahun 2010)
Aina adalah housemate kepada Ecah,.. jadi, akhir semester lepas aku selalu menyakat Ecah,.. antaranya, seperti "kirim salam kat Aina,.." dan "tak nak cakap dengan Ecah, nak cakap dengan Aina je,.." padahal, kat depan Aina tak cakap ape-ape pun,.. dan tak pernah pun cakap dengan Aina tu, hee,..

2. Etty Syarmila (UMT - tahun 2010)
Etty adalah calon untuk pilihanraya MPP UMT tahun lepas,.. walau bagaimanpun, Etty tidak berjaya menang pilihanraya tersebut,.. dia kemudiannya terlibat dalam Sekretariat Rukun Negara UMT, aku pernah berbual beberapa kali dengan Etty dan pernah sekali bertegur-sapa ketika terserempak dengannya di Surat FASM UMT,.. aku selalu bergurau ketika di dalam kelas mengatakan Etty seorang yang cantik, sehingga rakan-rakanku selalu membuatkanku terkejut,.. "Aman, Etty!!" ketika pintu dibuka,.. padahal, tak ada apa-apa pun,.. suka cari topik untuk menyerikan kelas,..

3. Fatihah (UMT - tahun 2009)
Fatihah adalah 'coursemate'-ku ketika aku melengkapkan Ijazah Sarjana Akuakultur,.. disebabkan Fatihah seorang yang pemalu, rakan-rakanku terutamanya Mukriz selalu bergurau dengan 'mengenakan' Fatihah dengan aku,.. hee, sampai pakwe tihah tu pun cemburu,.. kitorang kacau tihah sebab dia pemalu, kalau dia buat biasa je, lama dah berhenti kacau dia,.. namun, Fatihah adalah rakan karib kepada kumpulan 'Team Rocket', kumpulan pelajar nakal MSc. Akuakultur (C), heehehe,..

4. Ting Lee Yin (UNIMAS - tahun 2007)
aaa!! ini adalah kes pertama dalam REVOLUSI AMAN, heehehe,.. Lee Yin adalah subjek pertama kepada revolusi ini, dan aku lakukan ketika aku masih berada pada tahun kedua BSc. Bioteknologi di UNIMAS, tahun 2007,.. ketika itu, Lee Yin baru sahaja menyertai kumpulan Bioteknologi (WS47) setelah bertukar daripada kumpulan Zoologi yang diambilnya pada tahun pertama,.. Lee Yin menyertai kumpulan kami bersama seorang rakannya dari kumpulan yang sama, Ng Seau Feun,.. bila ada pelajar baru masuk kumpulan baru, apa lagi, habislah!! heehehe, tiap-tiap kali Lee Yin masuk kelas aku pun berkata kepada kelas, "awek cun!! awek cun!!" berlakon seakan-akan aku berdebar-debar,.. sampai satu kelas pun ingat aku suka kat Lee Yin, hee,.. tapi, sebagai penutup kempen berkenaan aku pun berdepan dengan Lee Yin buat julung-julung kalinya,..

Aman: "Lee Yin, awak tahu tak saya bagitau kelas saya ada 'something' dengan awak??"
Lee Yin: "mestila!! siapa yang tak tahu,.." (jawab Lee Yin dengan tersenyum,..)
Aman: "hee, saye gurau-gurau je,.. suka kacau, lagipun awak pelajar baru,.."
Lee Yin: "hee, takpe,.."

lepas tu, aku tak kacau lagi Lee Yin,.. sebab sibuk sangat dengan projek tahun akhir pun, kalau tak sibuk sambung lagi kempen tu,.. heehehe, takde la,.. gurau jer,..


Aman Fathur
(January 20, 2011)

menakluk dunia: RISK II,..


permainan komputer RISK II ini aku dah 'install' ke dalam komputer aku sejak awal semester lepas lagi, tapi tak pernah-pernah juga menang,.. lagipun, aku jarang-jarang bermain dan berlatih permainan ini,.. namun, beberapa minggu lepas, ketika itu masih lagi dalam cuti semester, memandangkan tak ada apa-apa aktiviti nak buat, aku pun cuba sekali lagi menakluk dunia,.. akhirnya, berjaya!!

RISK II : Amano (January 6, 2011)


Aman Fathur
January 20, 2011

my world,..



To the wOrld yOu mAy be one pErsOn,

bUt to one pErsOn you mAy be the wOrld....=))

destiny is not a matter of chance,..


(picture taken from http://josiexd.wordpress.com)

    Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved,..


    it's here and started rolling,..


    safely return to kuala terengganu from kuantan on 9.30pm, after 212km of journey yesterday, alhamdulillah,.. thanks to my housemate mat anip for his company,.. now CCS 9625 privately named by me as 'Andromeda Helious II', since it is now my own official transportation,.. today could be considered as an orientation for Andromeda of my daily routine activities, and it was also her first friday,..


    Andromeda is from the model SAGA FL manufactured by PROTON, consist of powertrain of Campro 1.3 IAFM, coupled with 5-speed manual transmission, add-on with entry-level safety equipment,.. she was priced at RM 40698, which i just could barely afford with my savings and future scholarship,.. i am really grateful by having her by my side, thank you so much to my parents for their financial assistance and advice,..

    now, it would be easier for me to shuttle to-and-fro between home and campus,.. i can bring more things with me, or just leave important documents of equipment which previously i need to budget when i walked to the campus under 40-inch umbrella during this monsoon season,..

    thank you Allah, alhamdulillah,.. and thousand appreciation to my parents with their help and support!! hopefully, this gift would bring more benefits to me and people around me,..


    Aman Fathur
    (January 14, 2011)

    finally, it's time,..


    after a long three weeks finally the dealer from Pesat Auto Sdn. Bhd., Encik Mohd. Sufian had contacted me saying that the car is ready to be picked,.. tomorrow, i will go to kuantan!! alhamdulillah, everything was according to plan,.. just before next week, suppose to be a very busy week for me, i could get my car,..

    :) alhamdulillah,..

    (picture taken from http://www.proton-edar.com.my)


    Aman Fathur
    (January 12, 2011)

    test of love,..


    (picture taken from http://www.smashingapps.com)


    LOVE is a strange things..it can make weakest people strong n strongest people weak..jz stay strong!


    don't know??


    (picture taken from http://www.the-fitness-firm.com)


    "wen the lecturers ask us questions dat we x know, we give dem answers dat they x know.."


    pantun si pejalan kaki,..


    angkat donk,..


    popo: halo... halo... halo... halo... 
    [ nomor yang anda tuju sedang sibuk,
    cobalah beberapa saat lagi ]





    kawan-kawan popo:
    angkat donk angkat donk,..
    lo punya telepon,..
    angkat donk angkat donk,..
    gue mau ngomong,..


    angkat donk angkat donk,..
    lo punya telepon,..
    angkat donk angkat donk,..
    jangan bikin dongkol,..









    popo:
    pastinya lo bikin gue capek,..
    telepon telepon punya hape,..
    gak pernah diangkat jadi bete,..
    alasan bertele-tele,..











    nannie:
    hapeku tu ketinggalan di kamarnya mama,..
    ketuker sama hapenya papa trus kebawa ke negeri cina,..
    gitu loh ceritanya,..











    kawan-kawan popo:
    elo emang nannie,..
    nempel sana sini,..
    obat jadi jadi,..
    ngomong banyak basa basi,..








    kawan-kawan popo:
    kayak beo,..
    pura-pura bego,..
    bilang mo bobo,..
    padahal lo ke disco,..









    cimik:
    dasar lo genit,..
    handphone tulalit,..
    mailbox setiap menit,..
    bikin gue panik,..
    udah lo pelit,..
    ga nelpon balik,..
    pengen gue cubit,..
    ampe kecabut lo punya kulit,..








    popo:
    halo... halo... (errh~) halo... halo... 
    [ nomor yang anda tuju sedang sibuk,
    cobalah beberapa saat lagi ]










    kawan-kawan popo:
    angkat donk angkat donk,..
    lo punya telepon,..
    angkat donk angkat donk,..
    gue mau ngomong,..








    kawan-kawan popo:
    angkat donk angkat donk,..
    lo punya telepon,..
    angkat donk angkat donk,..
    jangan bikin dongkol,..













    popo:
    katanya siang malam kau kutunggu,..
    videocall dariku tak pernah mengganggu,..
    tiap sms kau bilang i miss u,..
    atau i love you,..











    cimik:
    ternyata kau gombal,..
    pengen ditampok sandal,..
    itu sms nyasar buat seorang yang kau kenal,..












    kawan-kawan popo:
    elo emang nannie,..
    nempel sana sini,..
    obat jadi jadi,..
    ngomong banyak basa basi,..










    kawan-kawan popo:
    kayak beo,..
    pura-pura bego,..
    bilang mau bobo,..
    padahal lo ke disco,..









    dasar lo genit,.. [masa,..]
    handphone tulalit,.. [oh ya?]
    mailbox setiap menit,.. [mm,.. mm,.. mm,..]
    bikin gue panik,.. [kasian,..]
    udah lo pelit,.. [no,.. no,.. ]
    ga nelpon balik,.. [biarin,..]
    pengen gue cubit,.. [ga mungkin,..]
    ampe kecabut lo punya kulit,..










    popo:
    alasan no sinyal di basemen di gunung di laut,..
    handphonenya dimakan ikan paus,..











    nannie:
    emang no sinyal di sumur di hutan di kutub,..
    handphonenya dimakan anjing laut,..











    kawan-kawan popo: 
    angkat donk angkat dong,..
    lo punya telepon,..
    angkat donk angkat dong,..
    gue mau ngomong,..
    angkat donk angkat dong,..
    lo punya telepon,..
    jangan bikin dongkol,..











    cimik:
    pastinya lu bikin gue capek,..
    telepon-telepon punya hape,..
    gak pernah diangkat jadi bete,..
    alasan bertele-tele,..









    Artist : Project Pop
    Lirik Lagu : Angkat Dong


    Aman Fathur
    (January 7, 2011)

    learning english is good for you,..


    bila dulu ku disekolah,
    aku tak mahu pelajari matapelajaran ini,
    yang hari ini amat penting sekali,
    bahasa inggeris amat penting sekali,
    di masa ini,..

    dulu waktu kelas bahasa inggeris,..
    aku pergi main snooker di wilayah kompleks,..
    sampai pukul tiga,..
    oh bebalnya aku,..

    tapi kini bila ku dah tua,..
    aku ingin mempelajari,..
    kerana ku tak mahu ditipu oleh sesiapa,..
    bila pergi ke seven eleven atau supermarket,..

    dan ya!! learning english is good for you!!


    (video taken from gunnedskull@youtube.com)

    Rancangan: Ah-ha!! (TV3)
    Episod: "Belajar Bahasa Inggeris"


    Aman Fathur
    (January 5, 2010)
    Related Posts with Thumbnails